بیسکویت‌های پر فیبر را بهتر بشناسیم

اگر مایلید با روش‌های سالم کنترل و کاهش وزن آشنا شوید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بیسکویت‌های پر فیبر، نمونه‌ای از مواد غذایی سالم برای افرادی هستند که خواهان داشتن وزن مناسب و اندام زیبا هستند. برای رسیدن به این شرایط ایده‌آل، پیشنهادهای مختلفی مطرح می‌شود. اما بسیاری از این روش‌ها، از رژیم‌های سخت تا ورزش‌های مختلف به‌دلیل بی‌توجهی به تغذیه سالم ، ارزش چندانی ندارند.

در میان مواد غذایی پر منفعتی که برای تغذیه و کنترل وزن همزمان با حفظ سلامتی معرفی می‌شوند، مواد حاوی فیبر فراوان، جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

 در این مطلب به بررسی خواص بیسکویت‌های پر فیبر و تاثیر آنها در سلامتی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آیا همه بیسکویت‌ها چاق کننده هستند؟

مسلما اینطور نیست! با وجود کالری زیاد موجود در بسیاری از انواع بیسکویت و کیک، نمونه‌های متعادل و حتی لاغر کننده هم در میان این مواد غذایی یافت می‌شود.

به دلیل فواصل زمانی طولانی بین وعده‌های غذایی، صرف وعده‌های کوچک غذایی در میان بسیاری از مردم، امری عادی است. مصرف کیک و بیسکویت و میان وعده‌هایی از این دست در طول روز، در سال‌های اخیر به صورت فرهنگ غالب در همه جای دنیا، مرسوم شده است. دلایل آن را هم می‌توان در مواردی مانند نیاز به انرژی و کالری بیشتر در بین روز و مناسب و راحت بودن مصرف این‌گونه خوراکی‌ها نسبت داد.

مواردی مانند بسته‌بندی مناسب و نگهداری آسان هم از مزایای مصرف انواع مواد غذایی آماده از جمله بیسکویت‌ها هستند.

از مضرات مصرف کیک و بیسکویت زیاد چه می‌دانید؟

اما در میان این‌همه مزیت، پرسش‌هایی هم در مورد تاثیرات ناخواسته این خوراکی‌ها بیان شده که نیاز به بررسی بیشتر دارد. یکی از مهمترین این موارد تاثیر آنها در افزایش وزن افراد است که از مشکلات عمومی در اکثر جوامع، به‌شمار می‌آید.

در اینکه بسیاری از انواع این خوراکی‌ها، بخاطر قند و چربی زیادی که در تهیه آنها به‌کار‌ رفته باعث افزایش وزن می‌شوند، شکی نیست. اما این موضوع در مورد همه انواع بیسکویت‌ها، صدق نمی‌کند.

در ادامه مطلب، به بررسی هویت بیسکوفیت‌ها، به‌عنوان بیسکویت‌های لاغر کننده می‌پردازیم.

با بیسکویت‌های لاغر کننده یا بیسکوفیت‌ها، بیشتر آشنا شویم

بیسکوفیت‌، نوعی بیسکویت‌ پر فیبر، با عناصر رژیمی و کنترل‌کننده وزن است. این نسل جدید از بیسکویت‌های فیبردار، با مجموعه‌ای از مزایا در راستای سلامتی و تناسب اندام به بازار مواد غذایی راه یافته‌اند. از مهمترین این خواص حذف کلسترول و افزایش فیبر در تهیه و طبخ آنهاست.

وجود فیبر بالا، از باقی ماندن طولانی مدت مواد و چربی‌های مضر در بدن، و جذب آنها توسط سلول‌های جداره روده، پیشگیری می‌کند.

یک مزیت دیگر این نوع بیسکویت‌ها، داشتن حجم بالا و پر شدن سریع معده با مصرف آنهاست. خوردن آنها به‌ویژه با شیر یا مکمل‌های غذایی دیگر، می‌تواند حتی جایگزین یک وعده اصلی غذایی در طول شبانه روز شود. چنین فرایندی موجب حذف احساس گرسنگی شده و به فرد کمک می‌کند تا با مصرف غذای کمتر، به‌راحتی احساس سیری کند. در این صورت می‌توان کالری دریافتی در شبانه روز را کم کرده و از پیشرفت روند افزایش وزن، جلوگیری کرد.

آیا لاغری بدون رعایت رژیم، می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد؟

چاقی و اضافه وزن، در جهان امروز، به‌عنوان یک معضل و حتی نوعی بیماری شناخته شده است. همه مردم دوست دارند اندامی متناسب و جسمی سالم داشته باشند. اما برای داشتن وزن مناسب و سلامتی، رعایت نکات زیادی لازم است. تغذیه سالم هم یکی از مهمترین این موارد است.

اما برخلاف تصور غالب، لاغری، الزاما با رژیم‌های غذایی سخت قابل اجرا نیست. چنین رژیم‌هایی که با قطع یا کاهش شدید میزان غذای فرد همراه است نهایتا به سوء تغذیه یا ناکامی در ادامه آن، منجر می‌شود.

از بهترین روش‌ها برای این کار، رعایت مستمر نکات تغذیه‌ای و مصرف مواد غذایی سالم و پر فیبر است.

تا جایی که این روزها از برنامه‌های غذایی با اولویت مصرف انواع مواد فیبردار استفاده‌های فراوانی می‌شود.

آیا رژیم بیسکویت پر فیبر، رژیم کاملی است؟

پاسخ به این سوال با نکته مهمی همراه است. در اینکه استفاده از رژیم دارای فیبر زیاد با بیسکوفیت‌های سالم، به لاغری و تناسب اندام کمک می‌کند شکی نیست. اما این نوع بیسکویت خود، به‌تنهایی رژیم کاملی نیست. بنابراین، مصرف آن نباید باعث شود تا از نیازهای اساسی بدن به سایر گروه‌های غذایی غفلت کنیم.

در کنار رژیم بیسکوفیت‌ها، لازم است تا از پروتئین و سایر مواد مورد نیاز بدن مانند پروتئین‌های حیوانی هم غافل نشویم. زیرا در غیر این‌صورت، در دراز مدت، بدن با از دست دادن منابع غذایی خود، دچار فقر غذایی شده و آسیب می‌بیند.

همه می‌پرسند چی بخوریم تا وزن کم کنیم؟

اینکه غذا خوردن از لذت‌های اصلی و بزرگ زندگی است، جای بحث ندارد. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که مایل باشد با نخوردن غذاهای دلخواهش، رژیم لاغری بگیرد. اما مشکلات اضافه وزن، افراد را به کارهای سخت و عجیبی وادار می‌کند.

خوشبختانه، امروزه و با ابداع روش‌های مناسب برای کم کردن وزن و حفظ آن، نیازی به رژیم‌های سخت و آزاردهنده غذایی نیست.

با وجود این بیسکویت‌ها، شما هم می‌توانید در حین خوردن غذای مورد علاقه خود، وزن کم کنید.

کلام پایانی…

در انتهای این نوشتار، یادآور می‌شویم:

  • مصرف بیسکوفیت‌های فیبردار، با سهولت هضم و دفع مواد غذایی بازمانده از بدن به لاغری بدون زحمت و تناسب اندام کمک می‌کنند.
  • این بیسکویت‌ها، کاهش‌دهنده قوی اشتها بوده و از میزان مصرف روزانه مواد غذایی غیرضروری در بدن کم می‌کنند.
  • اینکه در رژیم‌های لاغری دارای فیبر زیاد، تا چه حد به تناسب اندام مورد نظر دست می‌یابیم، بستگی به روش و میزان دقت افراد در اجرای آنها دارد. اما آنچه مسلم است، نباید به‌خاطر رعایت رژیم‌هایی مانند بیسکویت‌های پر فیبر، از خوردن مواد غذایی مورد نیاز برای بدن صرف‌نظر کرد.
  • راه حل لاغری، در مراعات میزان مصرف و کمک گرفتن از فیبر اضافه موجود در این مواد مغذی و مناسب است.
  • از یاد نبریم که غذا نخوردن، به ضعف بدن و از بین رفتن و تحلیل توده بدنی و عضلانی انجامیده و بدن را دچار آسیب و کمبودهای زیادی می‌کند. پس روش صحیحی برای به‌دست آوردن تناسب اندام و لاغری دلخواه نیست.
  • برای رسیدن به وزن و اندام ایده‌آل، از غذاهای پر فیبر، از جمله انواع بیسکوفیت‌های تهیه شده از مواد طبیعی و سازگار با بدن، استفاده کرد.