بهبود سلامت و کارایی سیستم گوارشی، با بیسکویت های رژیمی

بهبود سلامت و کارایی سیستم گوارشی، با بیسکویت های رژیمی

این مطلب حاوی نکات مفیدی در مورد سیستم گوارشی و بهبود عملکرد آن است.

دستگاه گوارشی انسان، مانند سایر سیستم‌های بدن او بسیار پیچیده است. گاهی در اثر استفاده از مواد غذایی مختلف و نامناسب، مشکلاتی در مسیر گوارش و جذب کامل مواد غذایی در بدن پدید می‌آید.

گاه نیز برای بهبود عملکرد این مجموعه، توصیه‌های تغذیه‌ای انجام می‌شود. در مجموع، تغذیه و دقت در جوانب آن، تاثیر عمیقی بر سلامتی افراد دارد.

توصیه به مصرف بیسکویت‌های رژیمی نیز، در همین حوزه می‌گنجد.

اگر به دریافت اطلاعاتی در این زمینه علاقمندید، ما را در مطالعه این نوشتار همراهی کنید.

چگونه مصرف بیسکویت‌ می‌تواند به سلامت سیستم گوارشی کمک کند؟

بسیاری از ما، در فواصل مابین وعده‌های غذایی، نیاز به تغذیه کمکی پیدا می‌کنیم. ساعات طولانی مابین دو وعده غذایی باعث شده تا سیستم گوارشی، نیاز به وعده‌های کمکی را با علائمی مانند ضعف و گرسنگی به ما اعلام کند. از طرفی صرف مقدار زیادی مواد خوراکی در وعده‌های متعدد می‌تواند باعث افزایش وزن ناخواسته شده و رژیم غذایی معمول ما را دچار اختلال کند.

هم چنین در شرایط مختلف، امکان دسترسی به همه نوع مواد غذایی وجود ندارد و گاه لازم است از خوراکی‌هایی بسته‌بندی شده و آماده استفاده شود. مانند زمانی که در محل کار، باشگاه ورزشی یا سفر و موارد مشابه هستیم و به آشپزخانه و امکانات آن دسترسی نداریم.

البته به‌شرط آنکه از نحوه تهیه و مواد سازنده آنها اطمینان کافی داشته باشیم.

بیسکویت‌های رژیمی، یکی از همین خوراکی‌های سودمند و مناسب برای این شرایط هستند. نسل جدید این مواد غذایی، با نام بیسکوفیت، ضمن برآورده کردن نیازهای غذایی افراد، به حفظ رژیم سالم برای آنها نیز کمک می‌کند. در ادامه این مطلب به معرفی بهتر بیسکوفیت‌ها پرداخته و از نقش پر رنگ آنها در بهبود سلامت سیستم گوارشی با شما سخن می‌گوییم. با ما همراه بمانید.

لاغری موضعی و مصرف بیسکویت‌های رژیمی چه رابطه ای دارند؟

این روزها، باشگاه‌های ورزشی، پر از افرادی است که برای رفع چاقی موضعی و رسیدن به اندام متناسب، تلاش می‌کنند. نتایج این تمرینات همیشه مثبت و موثر نیست. از طرفی با وجود مشکلاتی نظیر کمبود زمان و محدودیت‌های شغلی و جسمی، عده‌ای هم از انجام تمرینات ورزشی منصرف می‌شوند.

اما برای رسیدن به این نتیجه مهم، شیوه‌های متفاوت دیگری نیز وجود دارد.

چنانچه بخواهیم با رعایت اصول تغذیه به تناسب اندام برسیم، لازم است در نحوه و میزان خوراک خود تجدید نظر نماییم. رعایت رژیم‌های لاغری، در اولین وهله نباید با سلامتی ما در تضاد باشد.

در گام اول، باید فرق بین اضافه‌وزن و عدم وجود تناسب اندام را دریابیم. برای این کار، پس از مقایسه وزن و قد خود، اگر نسبت به شرایط جسمی خود دارای وزن استاندارد هستیم، بهتر است به‌جای لاغر کردن تمام بدن، به حذف چربی‌های موضعی بپردازیم.

این کار به آسانی با مصرف بیسکویت‌های رژیمی، امکان پذیر است. بیسکوفیت‌ها، با حذف چربی‌های موجود در روده، از تجمع آنها در نقاط کم تحرک بدن، مانند شکم و پهلوها جلوگیری می‌کنند. با این کار، عملا پروسه رسیدن به تناسب اندام را سرعت بخشیده و به ورزشکاران و افراد عادی در رسیدن به این هدف، کمک شایانی می‌کنند.

نقش بیسکوفیت‌ها در کارایی سیستم گوارشی

تا چند سال پیش از این، تصورات غلطی در مورد رژیم‌های لاغری بین مردم وجود داشت که طبعا پایه علمی محکمی نداشتند. توصیه به رژیم‌های غذایی سنگین با منع مصرف بسیاری از مواد غذایی در متن این تصورات قرار داشت. بعدها ثابت شد که کمبود این مواد، می‌تواند مضراتی به‌مراتب بیشتر از اضافه وزن را به افراد تحمیل کند. به این ترتیب، چنین رژیم‌هایی، یکی پس از دیگری، از طرف پزشکان و محافل علمی، کنار گذاشته شدند.

امروزه، رژیم‌های لاغری با پایه علمی، بر مبنای مصرف حساب شده همه گروه‌های غذایی، تنظیم می‌شوند. حتی در مواردی، استفاده از برخی مواد غذایی بسیار بیش از عدم مصرف آنها در حفظ تناسب اندام و وزن ایده‌آل، به افراد کمک می‌کند.

پروبیوتیک‌ها و فیبرهای غذایی حامل آنها، دو مورد از همین مواد هستند که وجودشان برای حفظ تندرستی، لازم و ضروری است.

 بیسکویت‌های پر فیبر و رژيمی، مواد خوراکی مناسب و در دسترسی هستند که می‌توان رژیم‌ لاغری خوبی را در عین حفظ سلامتی با آنها اجرا نمود.

پروبیوتیک چیست؟ و در کجا یافت می‌شود؟

پروبیوتیک‌ها، میکروارگانیسم مغذی جهت حفظ فعل و انفعالات گوارشی روده‌ها هستند که بدون وجود آنها، گوارش و سلامتی افراد دستخوش مشکلات اساسی می‌گردد. از طرفی پروبیوتیک لازم جهت تغذیه این عناصر، باید توسط مواد غذایی لازم به بدن وارد شود. این همان کاری است که بیسکویت‌های رژیمی یا بیسکوفیت‌ها انجام می‌دهند. فیبر موجود در آنها، حاوی بسیاری مواد مغذی و کمک گوارشی است که بدن به آنها نیازمند است. اما این، همه انتظاری نیست که از یک بیسکویت رژیمی در ذهن ما وجود دارد.

از یک بیسکویت رژیمی کامل چه انتظاراتی داریم؟

رژیم غذایی، تنها به معنای مصرف مواد لاغرکننده یا کاهش دهنده وزن نیست. بلکه انتظار که از یک رژیم سالم غذایی می‌رود این است که ضمن حذف سموم مضر و مواد باقیمانده اضافه از روده‌ها، چربی‌های انباشته در نقاط مشخصی از بدن را نیز کاهش دهد.

وجود فیبرهای مغذی در بیسکوفیت‌ها، آنها را برای جبران فقر غذایی سایر خوراک‌های مصرفی، مهیا کرده است. اما آنچه ارزش غذایی آنها را دوچندان می‌کند وجود عناصری است که به سلامتی و کارکرد مفید دستگاه گوارش به‌ویژه روده‌ها، کمک می‌کنند.

علاوه بر اینها، فیبر موجود در بیسکوفیت‌ها، حرکات دودی روده را تنظیم کرده و از تجمع و مانندگاری طولانی مدت مواد اضافه و زاید در بدن پیشگیری می‌کند. همان موردی که می‌تواند مبنای جلوگیری از بروز اغلب  بیماری‌های داخلی باشد. پیشگیری از سرطان نیز از مواردی است که با پاکسازی بدن از سلول‌های مرده و مواد سمی، رقم می‌خورد.

کلام آخر

در انتهای این مطلب بار دیگر به دوستداران سلامتی و زیبایی اندام، مصرف همه گروه‌های غذایی در چارچوب حفظ سلامتی را یادآور می‌شویم. برای بهبود سلامت و حفظ کارایی سیستم گوارشی لازم است نسبت به تغذیه سالم در راستای حفظ مواد ضروری برای بدن و دفع به‌موقع مواد زاید، توجه کافی صورت گیرد.

در این مسیر، مصرف مواد غذایی آماده با فرمولاسیون مناسب برای این کار، بسیار مفید است. بیسکوفیت‌ها، به‌عنوان نسل جدید بیسکویت‌های رژیمی، نقش مفید و موثری در این مورد ایفا می‌کنند.

پروبیوتیک‌های موجود در این بیسکویت‌ها نیز، در جای خود به سلامتی دستگاه گوارش و کارایی مفید آن کمک می‌کنند.

مطالب مرتبط