تنظیم و تقویت سیستم ایمنی با بیسکوفیت های رژیمی

تنظیم و تقویت سیستم ایمنی با بیسکوفیت های رژیمی

مطالعه این مطلب به کسانی توصیه می‌شود که به سلامتی، تناسب اندام و رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهند.

اصول صحیح تغذیه و مراعات نکات لازم در مصرف همه گروه‌های غذایی امروزه به بخشی ثابت و مهم در زندگی عموم مردم تبدیل شده است.

همه می‌دانند که برای حفظ سلامتی خود، باید غذای خوب و مقوی مصرف کنند. ضمن اینکه به تقویت سیستم ایمنی نیز بپردازند.

 اما کمبود زمان و مشغله زیاد افراد در زندگی مدرن، اغلب آن‌ها را از تدارک مقدمات این کار منصرف می‌کند.

غذاهای آماده و تنقلات و میان وعده‌های مغذی، فرصت مناسبی برای پر کردن جای خالی نیازهای غذایی و تامین این مواد را فراهم می‌آورد. به شرط آنکه با اصول علمی و بهداشتی، تهیه شوند.

در این مطلب:

  • به بررسی بیسکوفیت‌ها و نقش موثر آن‌ها در تامین نیازهای غذایی می‌پردازیم.
  • نقش این مواد غذایی در اجرای رژیم‌های غذایی را مورد توجه قرار می‌دهیم.
  • در مورد سیستم ایمنی و تاثیر تغذیه سالم در تقویت آن سخن می‌گوییم.

با ما در مطالعه این مطلب همراه شوید.

با بیسکوفیت‌ها آشنا شویم

نسل جدید بیسکویت‌های سالم و رژیمی، با در نظر گرفتن نیازهای یک تغذیه سالم و مقوی به بازار آمده که بیسکوفیت نام دارند.

وجود عناصری نظیر پروبیوتیک‌ها در این محصولات غذایی، آن‌ها را به لحاظ تامین میکروارگانیسم‌های ضروری، جهت حفظ سلامتی مصرف کنندگان، غنی نموده است.

بیسکوفیت‌ها هم‌چنین، حاوی مقادیر زیادی فیبر بوده و با قابلیت هضم آسان تهیه می‌شوند تا بتوانند مورد استفاده گروه‌های مختلف سنی قرار گیرند.

اما مهمتر از همه این خواص، وجود ریز مغذی‌هایی است که ضمن تامین انرژی مورد نیاز بدن، پروبیوتیک‌های لازم، جهت تقویت سیستم ایمنی بدن را نیز ایجاد می‌کنند.

 هر یک از این خصوصیات مهم، نیاز به توضیحات بیشتری دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها نیز می‌پردازیم.

بیسکویت رژیمی چگونه به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند؟

با وجود خواص فراوان بیسکویت‌های رژیمی، آنچه این نسل جدید بیسکویت‌ها را بیش از لاغری با ارزش و پرطرفدار می‌کند، تاثیرگذاری مثبت آن‌ها در تقویت سیستم ایمنی است.

بنابر تحقیقات انجام شده، بخش عمده‌ای از عملکرد سیستم ایمنی بدن، در دستگاه گوارش انسان، شکل می‌گیرد. به طوری که اکثر افراد سالم و تندرست، دارای هاضمه سالمی نیز هستند.

این مجموعه، مانند دروازه‌ای از بدن در برابر عوامل خارجی مضر و بیماری‌ها محافظت می‌کند. اگر این سیستم آسیب ببیند یا ضعیف شود، بدن در معرض هجوم بیماری‌های مختلف قرار خواهد داشت.

مصرف غذاهای سالم و مقوی، یکی از بهترین راه‌ها برای نگهداری از این دروازه ایمنی است. مواد غذایی که بتوانند فاکتورهای سلامتی مانند پروبیوتیک‌ها، پری بیوتیک‌ها و سین بیوتیک‌ها را به بدن هدیه دهند، می‌توانند مانند سربازان محافظ از بدن در برابر آسیب و بیماری، محافظت نمایند.

بیسکویت‌های رژیمی یا بیسکوفیت‌ها با حفظ تعادل بدن از لحاظ وزن و مواد دریافتی، این کمک موارد را برای بدن مهیا می‌کنند. این مواد مغذی، حاوی میکروارگانیسم‌هایی هستند که برای عملکرد کامل و سالم روده‌ها مورد نیاز بوده و بدون وجود آن‌ها، بسیاری از مواد به درستی، جذب یا هضم نمی‌شوند.

از رژیم لاغری با بیسکویت چه می‌دانید؟

با مشخص شدن تاثیرات منفی وزن بالا برای عموم، امروزه بسیاری از مردم در صدد حفظ تناسب اندام و کنترل وزن خود هستند. در این زمینه پیشنهادهای گوناگونی مطرح می‌شود: از ورزش‌های سخت و طاقت‌فرسا تا رژیم‌های لاغری سختگیرانه که بسیاری از مردم توانایی اجرای آن‌ها را ندارند. به علاوه این رژیم‌ها بسیار شکننده بوده و پس از مدتی، ترک می‌شوند.

علاوه بر این، شرط سنی اجرای بعضی از این رژیم‌های غذایی هم، عملی کردن آن‌ها را برای همه سنین ناممکن می‌کند.

اما اگر با یک پیشنهاد استثنایی برای تنظیم وزن در عین تندرستی روبرو باشید در مورد آن چطور فکر می‌کنید؟

بیسکویت‌های رژیمی موسوم به بیسکوفیت‌ها، ضمن حفظ سلامتی افراد، شرایط مناسبی برای کاهش وزن در همه سنین فراهم می‌کنند. در ادامه مطلب، این شرایط را مرور می‌کنیم.

 پر فیبر بودن: فیبر زیادی که در تهیه بیسکویت‌های رژيمی بکار رفته، از دو طریق به کنترل وزن و کاهش چربی‌های موجود در بدن کمک می‌کند:

اولا این میزان فیبر، با پر کردن معده و ایجاد حالت سیری، اشتها را سرکوب کرده و فرد را از دریافت کالری بیشتر بی‌نیاز می‌کند. همین مورد کافیست تا یک کاهش تدریجی و معقول وزن را در اثر مصرف این نوع بیسکویت رژیمی تجربه کنید.

دوم اینکه بیسکوفیت‌ها، با فیبر فراوانی که دارند، کار پاکسازی دستگاه گوارش را تسهیل کرده و از انباشت مواد اضافه در روده‌ها، جلوگیری می‌کنند. با این کار، از جذب مواد و کالری‌های اضافه پیشگیری شده ضمن اینکه سموم زاید حاصل از سوخت و ساز بدن نیز، به راحتی دفع می‌شوند. بنابراین، هم وزن کنترل می‌شود و هم بدن در برابر بیماری‌ها مصون و سیستم ایمنی آن تقویت می‌گردد.

حذف چربی‌ها: بیسکوفیت، چربی‌های موضعی شکم و پهلو را کم می‌کند!

تناسب اندام، تنها به معنای لاغری یا داشتن وزن پایین نیست. بلکه وجود نسبت‌های صحیح بین سایز بخش‌های مختلف بدن، به تناسب و داشتن اندامی زیبا می‌انجامد.

این مورد بخصوص برای خانم‌ها، که به تناسب و زیبایی اندام خود اهمیت زیادی می‌دهند از ارزش ویژه‌ای برخوردار است.

از آنجا که در این بیسکویت‌ها از عناصر پروبیوتیک استفاده می‌شود، قدرت انحلال چربی‌های متمرکز در آن‌ها بیش از موارد فاقد این عناصر است. ضمن اینکه به دلیل رژیمی بودن، این نوع بیسکویت‌ها، فاقد کلسترول و چربی‌های مضر هستند.

وجود فیبر زیاد هم، کمک خوبی به حذف ‌کالری اضافه و کاهش وزن در شرایط مصرف این محصولات می‌نماید. خصوصا اگر آن‌ها را جایگزین وعده غذایی نموده و در مجموع، از کالری دریافتی خود بکاهید.

بالا بردن ایمنی بدن: بیسکوفیت‌ها حاوی پروبیوتیک‌های لازم برای حفظ ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها هستند. بنابراین، مقاومت بدن را در برابر میکروارگانیسم‌های مضر و بیماری‌زا، بالاتر می‌برند.

سخن آخر…

در انتها، بار دیگر بر تاثیرات مثبت و موثر این مجموعه از بیسکویت‌های مغذی و در عین حال رژیمی تاکید می‌شود. ضمن اینکه یادآوری می‌شود که این مواد مغذی، می‌توانند مانند سدی در برابر مشکلات روبروی سیستم ایمنی مقاومت کنند.

حذف چربی‌ها از بدن هم با فیبر زیاد موجود در این بیسکویت‌ها پدید می‌آید.

سرکوب اشتها و کاهش آن نیز، از دیگر مزایای مصرف بیسکوفیت‌هاست که در طول زمان، به کاهش معقولانه  وزن و نهایتا رسیدن به تناسب اندام می‌انجامد.

جا دادن این مواد مغذی در وعده‌های غذایی یا به عنوان میان‌وعده، نقش مثبت آن‌ها را به خوبی مشخص می‌کند.

مطالب مرتبط