رژیم غذایی مناسب همراه با بیسکوفیت

رژیم غذایی مناسب همراه با بیسکوفیت

اضافه‌وزن مسأله‌ای است که علاوه بر از بین بردن تناسب اندام و زیبایی ظاهری، سلامت فرد را هم به خطر می‌اندازد. چه بسیار افرادی که بر اثر وزن زیاد، دچار فشار خون یا مشکلات قلبی و تنفسی می‌شوند.

بنابراین بحث رژیم لاغری و کاهش وزن اصولی بسیار اهمیت بالایی دارد. البته امروز رویکردهای سلامت‌محور تغذیه‌ای بیشتر به جای ارائه‌ راه‌کار برای کاهش وزن، از طریق خوراک سالم، به دنبال پیشگیری از افزایش وزن هستند. یکی از اهداف تولید بیسکوفیت، به عنوان یک بیسکویت فراسودمند که خواص درمانی و دارویی هم دارد، پیشگیری از افزایش وزن و کمک به کاهش وزن اصولی است.

تغذیه‌ غلط و مواد ناسالم

تغذیه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سلامت جسمی است؛ اینکه مواد غذایی لازم به بدن ما برسند و در ضمن به اندازه باشند که ما دچار اضافه‌وزن نشویم، خیلی به حفظ وزن نرمال و چابکی بدن کمک می‌کند. اما مشکل اینجاست که ما معمولا به خوراک ناسالم عادت کرده‌ایم و با دیدن بسیاری از این خوراکی‌ها نمی‌توانیم جلوی خودمان را بگیریم. این سبک زندگی معمولا سلامت افراد را به خطر می‌اندازد و عوارض زیادی از جمله ابتلا به بیماری‌های مختلف دارد. شاید مهم‌ترین و آزاردهنده‌ترین عارضه‌ای که از خوردن غلط نصیب افراد می‌شود، چاقی باشد که فرد را مجبور به استفاده از رژیم لاغری می‌کند که احتمال زیاد خیلی جذاب و خوشایند نخواهد بود. اگر به غذاهایی که در روز مصرف می‌کنیم دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که تعداد زیادی از این مواد غذایی نامناسب هستند و ارزش غذایی خیلی پایینی دارند؛ انواع سس‌ها، فست‌فودها، غذاهای سرخ‌شده، چیپس‌ها و حتی در بعضی مواقع بیسکویت‌ها هم از جمله خوراکی‌هایی نام برده شده‌اند که ارزش غذایی کمی دارند. اما گاه نمی‌توان همه‌ی آنچه را که مردم دوست دارند از آن‌ها گرفت، اما این امکان وجود دارد که با ایجاد تغییرات مطلوب در ترکیبات مواد غذایی، در عین خوشمزگی، در آن‌ها ویژگی‌های ضد بیماری و تقویت‌کننده به وجود آورد.

جایگزین کردن مواد غذایی سالم

امروزه با پیشرفت روزافزون صنعت غذایی، فاکتورهای ناسالم از خیلی از خوراکی‌های به ظاهر مضر حذف شده و با جایگزینی فاکتورهای سالم و سودمند به محصول، امکان استفاده‌ مداوم آن‌ها وجود دارد؛ بدون اینکه مانند قبل به سلامتی افراد ضرر بزنند. بیسکویت‌های معمول، از خوراکی‌های پرکالری هستند که به ندرت در رژیم‌های کاهش وزن اجازه‌ مصرف دارند. مگر اینکه بیسکویت رژیمی مناسبی باشد که مضرات بیسکویت‌های معمولی را نداشته باشد. بیسکوفیت با جمع کردن فاکتورهای سالم توانسته است یک خوراکی سالم تولید کند که نه تنها برای سلامتی مضر نیست، بلکه می‌توان آن را به عنوان یک میان‌وعده‌ سالم در رژیم لاغری استفاده کرد. بیسکوفیت با ویژگی‌هایی مانند قند کمتر، چربی کم‌تر، روغن سالم، آردهای مفید و مانند آن تبدیل به بیسکویت رژیمی فراسودمند شده که با خیال راحت می‌توان آن را در رژیم غذایی کاهش وزن به کار برد. به علاوه فیبر بالایی که در ترکیب این بیسکویت وجود دارد، به کاهش وزن اصولی کمک می‌کند. هم‌چنین به خاطر وجود آرد بلوط و آرد کتان، این بیسکویت سرشار از امگا۳، امگا۶ و امگا۹ است و به دلیل وجود این چربی‌های مفید، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

رژیم بیسکویت برای لاغری

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در رژیم لاغری وجود دارد مقدار کالری دریافتی از مواد غذایی است که بستگی زیادی به میزان چربی و کربوهیدراتی دارد که در روز مصرف می‌کنید. بیسکویت یکی از خوراکی‌های پرکالری است که با مصرف ۱۰۰گرم از آن به طور متوسط حدود ۳۸۰ کالری به بدن می‌رسد. مصرف بیسکویت برای افرادی که قصد لاغری بدون ورزش دارند بسیار محدود می‌شود اما اگر بیسکویتی به واسطه‌ی کم کردن چربی، قند و بالا بودن فیبر کالری کاهش‌یافته داشته باشد، نه تنها از رژیم لاغری حذف نمی‌شود بلکه خود می‌تواند به عنوان یک خوراکی رژیمی حتی ۱۵درصد از رژیم لاغری را به خود اختصاص دهد. البته رژیم‌هایی هستند که فرد برای یک یا دو روز فقط از بیسکویت استفاده می‌کند و به رژیم بیسکویت معروف شده‌اند. لازم به ذکر است که این نوع رژیم استاندارد نیست و نمی‌توان برای مدت طولانی از آن پیروی کرد. البته اگر پای یک بیسکویت فراسودمند در میان باشد که مواد ضروری مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند، می‌توان با تکیه بر آن رژیم لاغری گرفت. بیسکوفیت به دلیل داشتن آرد بلوط و آرد کتان حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری است علاوه بر آن فیبر بالا، خاصیت سیرکننده دارد و شما را از پرخوری نجات می‌دهد و یک کاهش وزن اصولی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تغذیه‌ی سلامت‌محور

ممکن است شعارگونه به نظر برسد اما همیشه بهترین درمان پیشگیری است. امروزه در بیشتر رشته‌هایی که با زندگی انسان‌ها مرتبط هستند، موضوع سبک زندگی سلامت‌محور مطرح است به این معنا که اگر هر فرد به صورت روزمره و تا حد امکان درست و سالم عمل کند، دچار نقصان و بیماری نخواهد شد و یا کمتر درگیر مشکلات می‌شود و دیگر به مرحله‌ای نخواهد رسید که نیاز به درمان داشته باشد. در مورد رژیم کاهش وزن هم همینطور است؛ بیسکوفیت با کاهش قند و چربی و هم‌چنین گنجاندن پروبیوتیک‌ها، موفق شده به تولید بیسکویتی شده که نه‌تنها باعث افزایش وزن نمی‌شود، بلکه به مرور زمان و با کم‌تر کردن حجم معده، به لاغری بدون ورزش منجر خواهد شد. به‌طورکلی، اگر افراد از مواد غذایی فراسودمند استفاده کنند و به اندازه‌ نیاز بدن از دسته‌ پروبیوتیک‌ها استفاده کنند، می‌توانند دستگاه گوارش سالم‌تر و به دنبال آن سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشند. سلامت دستگاه گوارش در لاغری بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که فعالیت مناسب معده و روده در هضم و جذب مواد غذایی مصرفی، به معنای سوخت‌وساز صحیح است و همین امر مانع انباشت نامتناسب بافت چربی در اندام فرد می‌شود.

بیسکوفیت به عنوان بیسکویت رژیمی، با داشتن آرد بلوط و آرد کتان و چربی بسیار پایین، به علاوه پروبیوتیک بودن آن، یک بیسکویت لاغرکننده است که اگر جایگزین میان‌وعده‌های چاق‌کننده و پر کالری شود، در طولانی‌مدت می‌تواند به کاهش وزن اصولی شما کمک کند.

مطالب مرتبط