نسل جدید بیسکویت های بدون کلسترول

نسل جدید بیسکویت های بدون کلسترول

مطالعه این مطلب به کسانی توصیه می‌شود که به تغذیه مفید، سلامتی و تناسب اندام، اهمیت می‌دهند.

زندگی پرمشغله شهری، فرصت و حوصله کافی برای پخت‌و‌پز‌ سالم مواد غذایی را، از اغلب ما گرفته است.

این در حالی است که مصرف غذاها و تنقلات آماده گاه ناسالم، بر سلامتی اثر گذاشته و با چاشنی کم‌تحرکی، موجب افزایش وزن نیز می‌گردد.

نیاز به داشتن میان‌ وعده‌ای سالم و مقوی، که انرژی لازم جهت کار و فعالیت را برایمان فراهم آورد، مزید بر علت است. دسترسی به مواد غذایی مناسب در محل کار، مدرسه، مابین تمرینات ورزشی و موقعیت‌های مشابه نیز، همواره میسر نیست.

در این حال، خواسته یا ناخواسته گاه مجبور به صرف انواع بیسکویت‌های مختلف می‌شویم بدون آنکه از خواص آنها آگاه باشیم.

در این مطلب به بررسی بیسکویت‌های سالم و فاقد کلسترول پرداخته، فواید و تاثیر آنها را در رژیم‌های لاغری، دنبال می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چرا مصرف بیسکویت بدون کلسترول به همه توصیه می‌شود؟

این روزها وجود چربی اضافه خصوصا از نوع مضر آن، به مشکلی در مسیر سلامتی افراد تبدیل شده است. حتی نوجوانان و کودکان نیز، متاسفانه از این مشکلات مصون نیستند. بیسکوفیت‌های بدون کلسترول، به‌عنوان میان‌وعده کمکی در حین درس و ورزش، می‌توانند کمک خوبی برای حل این مشکل باشند.

 سنگین کردن وظیفه کبد، به عنوان عضو موثر در دفع مواد سمی و تنظیم چربی در خون، همان کاری است که به بالا رفتن کلسترول بد در خون می‌انجامد.

رژیم‌های غذایی فاقد کلسترول، تعادل لازم در بدن ایجاد کرده و به کبد فرصت کافی برای پاک‌سازی خون از سموم را می‌دهد. ضمن اینکه با کاهش کالری ورودی به بدن،‌ در کاهش وزن هم موثر هستند.

چربی از چه جهت می‌تواند در رژیم‌های غذایی موثر باشد؟

میزان و شدت تاثیرات چربی در رژیم های غذایی، از جهات مختلف قابل بررسی است. اما این اثرات، برخلاف تصور عمومی، تنها با منع مصرف مواد غذایی چرب شکل نمی‌گیرد، بلکه نوع کلسترول و نحوه مصرف آن نیز در رژیم‌های لاغری را شکل می‌دهد.

مصرف بی‌رویه و حساب نشده چربی در تنقلات پرچرب، به افزایش وزن می‌انجامد. در نقطه مقابل، بیسکویت‌های ‌ رژیمی یا بیسکوفیت‌، می‌توانند در کاهش کالری و دفع مواد زاید از بدن و درنتیجه سلامتی و کاهش وزن افراد، کمک کنند.

برای مثال بعضی از مواد با چربی مفیدی که دارند در تهیه مواد غذایی رژیمی، به لاغری و تناسب وزن در افراد کمک می‌کنند. بیسکویت‌های حاوی روغن‌های مفید، از نمونه این محصولات به‌شمار می‌آیند.

دانه‌های روغنی مصرفی در این تنقلات، با تسهیل کار روده‌ها، به‌دفع چربی‌ موجود در سایر غذاهای مصرفی هم، کمک می‌کند.

آیا می‌توان با غذا خوردن، لاغر شد؟

بدون شک، پاسخ این سوال چالش برانگیز، که ذهن بسیاری را درگیر کرده، مثبت است! این موضوع جالب در سال‌های اخیر، توسط دانشمندان تغذیه مورد بازبینی قرار گرفته و به تایید آنها نیز رسیده است. البته شرط لازم برای انجام موفقیت‌آمیز چنین کاری، مصرف خوراکی‌هایی با ویژگی‌های لازم جهت این کار است.

بیسکویت‌های رژیمی یا بیسکوفیت‌ها، با ترکیب بدون کلسترول، از بهترین مواد غذایی در این مورد محسوب می‌شوند. در این خوراکی‌ها، ضمن کاهش یا حذف کامل کلسترول، بر میزان فیبر موجود افزوده و کار روده بزرگ عملا تسهیل می‌شود. به این ترتیب، مواد خوراکی پس از ماندن در روده به مدت کافی، به‌آسانی دفع شده و از جذب چربی مضر، پیشگیری می‌کنند.

از رژیم بیسکویت‌های بدون کلسترول چه می‌دانید؟

شاید قبول اینکه خوردن بیسکویت به‌تنهایی می‌تواند به لاغری یا کاهش چربی‌های بدن کمک کند، در ابتدا قدری دشوار باشد. اما اگر در مورد خاصیت، نکات مثبت و طرز تهیه آنها بدانیم، باور این مزیت آسان‌تر خواهد بود.

این نوع بیسکویت‌ها، با وجود داشتن انرژی بالا و خواص مفید فراوان ، از افزایش کلسترول و چربی بد خون جلوگیری می‌کنند. به این ترتیب، مصرف آنها برای افرادی که با مشکلات کبد چرب درگیرند، بی‌ضرر است.

کاهش سایز شکم و پهلو با بیسکویت رژیمی چگونه ممکن است؟

چاقی موضعی، در سال‌های اخیر به مشکلی برای بسیاری از مردم به‌ویژه خانم‌ها تبدیل شده است. چربی‌های متراکم و جایگزین در شکم و پهلوها، علاوه بر به‌خطر انداختن سلامتی افراد، تناسب و زیبایی اندام‌های بدن را هم از بین می‌برد.

استفاده از مواد غذایی بدون کلسترول، فرصتی طلایی برای رفع این چربی‌های اضافه است. آن هم بدون منع شدن از غذاهایی که دوستشان داریم!

با تولید بیسکوفیت‌ها، دوران رژیم‌های سخت و ورزش‌های سنگین، جای خود را به خوراکی‌های خوشمزه‌ای داده که با خوردنشان، سلامتی و تناسب اندام را یکجا به‌دست می‌آوریم.

لاغری را در خانه خود، حتی بدون ورزش تجربه کنید!

این روزها که تناسب اندام و لاغری با سلامتی گره خورده، بسیاری با انجام ورزش، سعی در حفظ آن دارند. اما برای افرادی که زمان یا امکان انجام ورزش را ندارند، موضوع قدری پیچیده‌‌تر می‌شود.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که نمی‌‌توانید تمرینات بدنی و ورزش را دنبال کنید، این کم‌تحرکی می‌تواند مشکلاتی از قبیل چاقی برایتان ایجاد کند. مصرف خوراکی‌های پرچرب هم، به این مشکل دامن می‌زند!

اما جای نگرانی نیست. استفاده از مواد خوراکی بدون کلسترول و سرشار از فیبر می‌تواند به کم کردن وزن، بطور اساسی کمک کند. مصرف روزانه بیسکویت فاقد کلسترول، ضمن کاهش چربی موجود، از اشتهای افراد در وعده‌های اصلی غذایی نیز می‌کاهد. این کاهش اشتها، همراه با دفع چربی اضافه، به‌دلیل بالا بودن فیبر در این نوع بیسکویت رژیمی، در مجموع کمک بزرگی به کاهش وزن و حفظ تناسب اندام می‌کند.

سخن پایانی…

در انتها می‌توان گفت مواد غذایی بدون کلسترول نظیر بیسکوفیت‌ها، نه تنها در کاهش کلی وزن موثرند، بلکه با کاستن از چربی‌های موضعی انباشته در شکم و پهلوها، به تناسب اندام نیز کمک می‌کنند. با میل کردن بیسکویت‌های رژیمی بدون کلسترول در وعده صبحانه، یا میان‌‌وعده‌ها، بدون حذف غذا، حتی در خانه و بدون ورزش، هم وزن خود را تنظیم و متعادل می‌کنید و هم گامی موثر در مسیر سلامتی برمی‌دارید.

حذف چربی مضر یا کلسترول به‌همراه بالا بودن فیبر در این بیسکویت‌ها، به دفع آسان پسمانده مواد غذایی و سموم از بدن کمک کرده و به سلامتی عمومی بدن، کمک شایانی می‌کند.

سلامتی شما بزرگترین هدف ماست.

مطالب مرتبط